Monday, February 6, 2017

KEMUDAHAN CUTI URUSAN KEMATIAN AHLI KELUARGA TERDEKAT



Salam...
today i would like to share...
KEMUDAHAN CUTI TANPA REKOD BAGI URUSAN KEMATIAN AHLI KELUARGA TERDEKAT...
for PENJAWAT AWAM...

Here are some
Q&A..
from JABATAN PERKHIDMATAN AWAM (JPA)...
Official Web

Kemudahan Cuti Tanpa Rekod Bagi Urusan Kematian Ahli Keluarga Terdekat


  • 2. BERAPA LAMA TEMPOH MASA YANG DIBERIKAN BAGI KEMUDAHAN CUTI TANPA REKOD BAGI URUSAN KEMATIAN AHLI KELUARGA?

    Kemudahan Cuti Tanpa Rekod diberikan selama tiga (3) hari berturut-turut kepada pegawai Perkhidmatan Awam termasuk hari rehat mingguan, hari kelepasan mingguan dan hari kelepasan am.

  • 3. BILAKAH BERMULANYA CUTI TANPA REKOD BAGI URUSAN KEMATIAN AHLI KELUARGA?

    Kemudahan Cuti Tanpa Rekod akan bermula pada tarikh kematian ahli keluarga terdekat atau pada hari berikutnya jika ahli keluarga berkenaan meninggal dunia selepas waktu pejabat.

    Dalam hal ini “selepas waktu pejabat” bermaksud selepas pukul 5.30 petang berdasarkan Pekeliling Perkhidmatan yang berkuat kuasa, atau pindaannya dari semasa ke semasa. Sekiranya kematian berlaku selepas pukul 5.30 petang maka Cuti Tanpa Rekod Bagi Urusan Kematian Ahli Keluarga Terdekat bermula pada hari berikutnya. Peraturan ini juga terpakai bagi pegawai yang waktu bekerja bukan pejabat/ syif.

6 comments:

Kakzakie Purvit said...

Valid for penjawat awam only Reitta
For us those are in private sectors depends on the company stipulated in the appointment letter. As for kakak given/provided 2 days only.

hainom OKje said...

Sebelum ni ofis Rieta tak ada cuti tanpa rekod utk kematian ke?

eita said...

payah jugak nak mohon cuti

dear anies said...

ooo baru tau...ye laa bukan staf gomen ;-)

QasehnyaRania said...

suami gomen, ari tu dpt lah 3 ari je sbb adik ipaq meninggal

Mas_FVOME said...

bru tau tq 4 info..hehe x kje lg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...