Monday, September 3, 2012

Orange Coconut ??? OR Kelapa Gading ???

Salam....
normally i just saw them along the roadside...
then on that day visiting Baby Aqeela...
come across this little coconut tree...
its just a little bit taller than me...


16 comments:

kay_are said...

coconut?? tak macam kelapa pun.. hmm

Aujinz said...

Kelapa Gading

kakcik said...

Cantik pula kelihatannya. :)

missSenget said...

kt depan rumah ade sebatang..tp tinggi dahh..

adyna said...

kuning selalu kita panggil kelapa gading :).. ni putik kelapa nie..

p/s: minggu nie insyaAllah sampai la kad raya utk rietta.. kenal ina mydin x?? dia pun keje kat sana

Telor Power said...

tak pasti pula apa nama buah kelapa ni

Ash Give said...

selalu orng buat sebagai tanaman hiasan je.. tapi buah dia kadang banyak..

Arham Md Ali said...

Nampak pelik gila, first time tengok benda ni.

Uncle Jonni said...

ada 3 pokok di blkg umah ku... hueheuheuheu

Kakzakie said...

Rietta... my father got planted this coconut tree at our backyard home at kampung. We had two types which is one with oval shape and another is round. To get the milk needs at least 5-6pcs equivalent to 1pc normal coconut.

Bitt (double IS) said...

rasanya ayah saya pernah tanam jenis yg rendah2 mcm ni...tapi anak dia still tak tahu namanya...ahhahaha

Aishah Jahirah said...

putik kelapa gading eh..

eita said...

kelapa gading ke yangmacam ni?

Yousof said...

Lama tak nampak kelapa ni. Tak tau pulak orang panggilnya kelapa gading, tau rambutan gading je hihi

ellynadyra said...

ni nama dia kelapa gading....kalau kat johor, org selalu guna buah kelapa ni utk majlis cukup jambul, kalau rambut baby dicukur, simpan dalam buah kelapa ni masa majlis cukur jambul!

Noraim said...

sama ke dgn kelapa biasa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...