Tuesday, June 5, 2012

Pavlova

Salam....
its been sometimes since i was introduce to PAVLOVA....
i was kinda interested....
but duno where to find....

then....
last week.....
i got to know...
there one HOMEMADE nearby...
its nearly 1 hour drive....
from here....

for those who duno....
PAVLOVA is a little bit like mash mellow...
and mash mellow....
is not my fav....
huhuhu....

the taste is nice...
but i cant stand to smell of egg....
pity me heh....

on the top....
is fresh cream....
and fresh fruits....
kinda sweet too....


26 comments:

Rai said...

bau telur tu maybe sebab org tu tak buang tali pusat telur tu kot.. penah dengar pasal tips tu.. saya pun ada teringin nak buat pavlova ni..tapi rasa teringin nak buat macaron dulu..hehe..

miss daya said...

the best pavlova i ever had is pavlova from serai empire gallery subang.. yummy!

adyna said...

nampak macam menarik je untuk dicuba..tapi akak jarang makan makanan yang pelik2 nama nie hehehe..

ABU said...

Wah sedapnya.. Dia macam tutifruti tu eh...

Hafizin Jamil said...

first time dengar nama pavlova..ehhe

Kakzakie said...

Those who like sweets definitely love this pavlova Rietta... huh...topping full with fresh fruits:)

Telor Power said...

sedap....nampak menarik

dwaty said...

pavlova??? x pernah dengar sebelum ini... tp nelofa... sy kenal... cuma dia x kenal saya... hehehehe

ellynadyra said...

nice one!

Noraim said...

macam salad buah je. hiks. first time dgr pavlova ni. huhu.

Mizz ErMa said...

gulp..alamak, tertelan air liur la pulak..hehe sy belum penah rasa lg benda alah nie..T..T

eita said...

konpem akak tak pernah rasa...tak pernah tengok..
huhuhu

Uncle Jonni said...

x pernah rasa lagi... huhuhu

Ainn Hazwany said...

belum pernah rasa lagi. Teringin jugak :)

chemay said...

tak pernah dengar.
tapi nampak macam sedapp.
tringinnyaa nak try!
:D

kay_are said...

memang selalu dah dengar pasal pavlova ni.. cuma tak ade peluang nak makan je.. bile r tu..

wahida said...

sedapnya....terliur tgk buah2 kat atas tu...huhu...

missSenget said...

dulu mula2, excited gak nk rasa pavlova..

tapi bila some1 kata rasa dia mcm mashmallow, kurang sikit keinginan tu..

tak suka marshmallow..! T-T

rasa kalo jumpa depan mata pn, kutip buah2 segar atas dia tu je kot..haha..

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

wow~

eva said...

huhuh sana sini ckp pavlova.. teringin nak mkn.. nampak mcm giler sedap.. rupa pun gebuuuuuu..

lieynanilaz said...

not my fav too....so sweet

Hanie Dew said...

so, kesimpulannya, sedap ke tak? bila tgk pix mcm menyelerekan je kan.huhu

Papa Mifz said...

papa mifz tak pernah lagi mkn pavlova tuh...

Bui Junaidi said...

BUI PUN SAMA MCM PAPA MIFZ,TAK PERNAH LAGI MAKAN PAVLOVA NI..TERINGINLAH JUGAK..LEH BUATKAN UTK BUI TAK..^_^

Yousof said...

Ok tak pernah tau pasal makanan nama Pavlova ni dan tak pasti pernah jumpa depan mata atau tidak.. hehe

Aujinz said...

tak pernah makannnn...*tumbuk meja*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...