Tuesday, February 21, 2012

I Dont Know



Salam...
actually this tree is called Pokok Jarak at my place...
its has its own unique use...
people use it to cure broken bones...
saying by wrapping the leaves around the effected area...
and a few other traditional medication usage...

in this modern day...
people are researching its use to replace petrol...
but im not so sure the progress right now...
you can google up...

but as for me....
i use it...
the whole tree...
to block raindrops...
from entering my bedroom via the windows...
since it is planted opposite of my bedroom windows...

and the problem now...
my dear neighbor...
keep pounding my ear drum...
asking me...
to cut down the tree....
why....why....why....

actually....
they already cut 2 down...
(Pokok Jarak n Pokok Jambu Air)
that was planted outside of my gate...
which means the road side...
but still, it is in front of my house
and now....
people can see through my window and front door...
straight away from the road...
and I HATE IT....
( Pitty Me....Must I Close The Door and Windows All The Time??? OR...Must I Wear Hijap All The Time???)

so...
i dont know...
i really dont know...
what shall i do?????

dear neighbor...
it is not that i dont want to listen to you...
it is not that im much younger that i dont bother to listen to you...
but...
can u guys keep away from my privacy...
its in my GARDEN....
pleaseeeeeeeeeeeeeeee.....

17 comments:

Juliet_iRa~" said...

discuss smula la rieta..

kalau tak ada pokok, panas la rumah..kalau ada,..pokok tu la jd pelindung...kan??

نورعيم said...

pokok jarak? xpernah dgr pun psl pokoko ni. hee.

Anonymous said...

alaaa.
kenapa nak tebang pulakkkk.
ganggu diorang ke pokok tuh?
ishhhh

Mizz ErMa said...

lorr..bzbody tol tuan belog punya neighbour..try lah slow talk dgn diorang..maybe berkesan?

Unknown said...

i hate people who cut down the trees.. earth heating up because of this..

Telor Power said...

dont cut it... pokok adalah sgt ternilai. selain memberi oksigen ia juga menjadi teempat teduhan. cintailah alam....

Woofer Storm said...

cuba try main macro.mesti cun ni..eehhee

ch000tz said...

kalau heart broken boleh tak guna heheheh :p

BENA said...

rumah bena pon ade pokok yang menyejukkan susasana . tapi org sebelah selalu bising2 . sebab daun bersepah . errrr . orang ckp kalo menganggu org lain . so kite patut tebang . huuu :) * tapi x tebang2 pon lagi . hee *

dhiera zainudin said...

alamak, kesian ye.
discuss la secara berhemah dengan jiran tu. mungkin dia tak faham keadaan kita agak ye.

Unknown said...

Haha pasal pokok punya hal.

Suruh jiran tu shadap, kalau tak gua hayun sedas dua.

D said...

cool tuan belog
sis kire untung lagi dapat jiran cam gitu. belum sampai tahap
dapat jiran gile sampai nak parangkan orang.

Liselle MonCherie said...

Dealing with Nosy Neighbour is really annoying XD

CikTeddyCorner said...

letak signboard kt pagar..its my garden,u know!haha
kidding,cube la bincang..

Woofer Storm said...

bz nmpk?

slmt mlm...

nuyui a.k.a miss YUI said...

huhu.. adda plak gtu..sbr jela..

CikUna said...

pokok apakah itu.. btw pic itu sunnguh mengagumkan.. adakah menggunakan macro lens?? huhu

\\( ^_^ )//